Pages

Tuesday, July 5, 2011

Hari ini...

Bismilahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum...
Hari ini hari yg sungguh menyeramkan aku. Ceritanya bermula begini.
tepat jam 6 aku berazam untuk mulakan rutin harianku tepat jam 6.30 petang, aku akan berjogging sekeliling kwsn perumahan aku. setelah bersiap seadanya dengan pakaian yg sesuai aku mula keluar rumah untuk memulakan semula hobi yg sudah lama aku tinggalkan selama 2 bulan. Yah semangat berjoging. Sedang aku leka berjoging aku terfikir la kalau aku terjumpa anjing aku akan bersiap sedia untuk menghalang aku dikejar olehnya. haha. Tetapi, sedang beberapa ketika aku telah melintas di sebuah rumah. Tanpa aku sedari ada seekor anjing di depan pintu pagar rumah itu. aku mula kaget apabila anjing itu menyergah aku. Dengan secara tiba-tiba je aku terus berlari kerana aku terlampau takut. Nak wat cam na lagi anjing itu pun kejar aku gak. Orang cakap kalo kite jumpe anjing kita jgn lari. mesti anjing tu akan kejar punye. Memg betullah kata orang. huh... Tengah2 aku lari tiba2 dgn tidak sengaja nya aku telah terjatuh.Bila aku nak bangun je aku lihat anjing 2 dah...








balik rumah tun dia la.Alhamdulilah aku bersyukur sgt sebab aku terselamat drpd kena gigit ngan anjing. tu. Aku yakin ini pertolongan drpd Allah. Kita ni selalu melakukan dosa tapi Allah tetap akan membantu kita apabila kita dalam kesusahan. Yg lawaknya masa aku lari 2 aku jerit TOLONG...TOLONG...TOLONG... Kuat gila aku jerit tap x da sape tolong aku pun. Tapi aku bersyukur sebab aku selamat. Pengalaman yg x dpt aku lupakan. Umur 20 tahun pun anjing minat. haha... Tapi aku x boleh putus asa untuk meneruskan hobi aku ini. Berjoging pada setiap petang sementara menunggu untuk sambung study balik. Harap x kena kejar anjing la. Nampaknya aku kena joging depan rumah jele. hahha..... Sekian untuk hari ini. Wassalam. Anjing tu comel gak oo. Warna putih...

No comments:

Post a Comment

you can comment my post