Pages

Sunday, September 29, 2013

Ikatan Yang Terjalin

Assalamualakum... 

Agak sudah lama Cik Shikin x update blog. Haha... Sebab x de mood nak tlis blog. Pagi2 ceng gini tetiba terdetik nak update blog. padahal ada tanggungjawab lain yang perlu diselesaikan. Haha.. 

Nak citer apa ek kali ni? hrmmm... 

Okey kita citer pasal kehidupan seharian Cik shikin. Okey, skrg ni Cik shikin dah masuk tahun akhir. Insya allah, ini adalah sem terakhir bermastautin di Arau. Next sem, dah nak praktikal. Cepatnya masa berlalu. Umur pun semakin meningkat. Semakin meningkatnya umur semakin ada perunahan dir iaitu kea rah yang lebih matang. 

Semakin banyak orang yang Cik Shikin kenal, semakin banyak benda yang cik Shikin dapat. Macam2, contohnya  mengenalkan Cik Shikin tentang erti penghargaan. Saling menghargai antara satu sama lain. Menghargai antara satu sama lain ini yang mampu mengeratkan lagi ukhuwah antara manusia. 

Cik Shikin gembira dgn kehidupan sekarang. Berkawan dgn pelbagaii jenis org.  Mereka semua menghargai kita dan kita pun menghargai mereka. Saling bertukar-tukar cerita dan pendapat. Seronok bukan. Lain org lain ceritanya.

Tipulah cakap kalau diri ini tidak pernah disihkan. Tapi kuasa Allah, bila disihkan ada ikatan silaturahim yang lain datang menyapa. Bergaul dengan kawan2 yg berbagai-bagai ragam mereka. Ada yang suka mengusik dan ada juga yang menyokong kita. Paling perlu dibanggakan, mereka menghargai sesama mereka. Semoga ikatan yang terjalin agar kekal utuh tanpa selama-lamanya. Sayang korang semua...








Suara hati Cik Shikin....

No comments:

Post a Comment

you can comment my post