Pages

Saturday, April 14, 2012

First Hang Out

Assalamualaikum...

Walaupun ari ni dah hari sabtu, au tetap nak citer pasal hari Rabu lepas punye citer. Its about my first hang out with my friends. Where did we go?? Alor staq ja! Aq hang out pun sebab nak celebrate my friend birthday (Madah namanye...)


HAPpY bIrtHDAy mAdAh!

Nak dijadikan ceriter, begitu banyak lah dugaan yg kitorang perlu tempuhi. First sekali, cdgnye nak naik train. Tapi train x de pagi pulak. Ptg baru ada. Katanya delay ataupun cuti sebab ari tu cuti umum. sabar jele.Pastu aku pun terdiam seketika. Sampai ada lah kwn aku sorang ni perasan knapa memek muka aku berubah. sebenarnya aku sedang befikir. Kalo byk ujian sebelum aku nak kuar ni, mesti ada benda buruk yg akan terjadi.  Yelah kitorang dah rancang naik train, tup tup tukar plan pulak.  Hmmm... Kwn aku pun nasihat kat aku, lebih kurg la bunyi nye cam ni

" sabarlah, allah saje nak uji kesabaran kite"
(aku pun pujuk lah hati ini supaya thinks positive)

So, apa yg kitorang naik ek nak pi Alor Staq tu??? Kitorang naik bas le. Alhamdulilah sampai juga ke Alor Setar  tu. Turun je bas, kitorang terus la gi makan nasi dulu. ye le masing2 lapar. Aku ape lg order my favourite food le  "NASI GORENG KAMPUNG". (x tau nak order ape dah)

Then, lepas perut sudah diisi, kitorang terus main bowling. Kira aku melepas gian la nak main bowling ni. Sejak dari Raya Haji ari tu aku nak pi main bowling tapi asyik x jadi je. hehe.... Mula2 memg la masuk longkang. tapi bile dah round ke 3 aku dah tunjuk dah ke-terror-an aku. hehe... Ok la. Last round aku STRIKE. Caya lah Shikin. huhu....Di sini aku sisipkan beberapa keping gambar di temapat main bowling tu...








Pastu pada sebelah petang pulak kitorang pi beli kek utk Birtday girl. Dia x tau pun yg kitorang wat suprise utk dia. Walaupun kek ni x la semahal kek lain. Tapi sedap gak. hehe...




Ni la befday girl nye...

Alhamdulilah segala perjalan berjalan lancar. Tiada apa yg buruk yg terjadi atas diriku dan kwn2 ku. Cuma ada satu berita yg amat sedih bile dpt tau rupanye2 masa kitorang tgh makan kek tu telah berlaku gempa buki di acheh. Patut la byk gmbr yg aku amek semunya goyang. 


Last but not least, always happy in yr life and must remember must be always thankful to Allah.
Wassalam.





No comments:

Post a Comment

you can comment my post